- A nyelvtanról három megközelítésben - magyartanárjelölteknek
 - Előszó
 - Tartalomjegyzék
 - 1. Az anyanyelvi nevelés fő kérdései, a nyelvtan az anyanyelvi nevelésben
   
- 1.1. Előzetes tapasztalatok az anyanyelvi nevelés mai helyzetéről
 - 1.2. Nézetek a nyelvtudomány és az anyanyelvi nevelés kapcsolatáról
 - 1.3. Az anyanyelvi nevelés rövid története
 - 1.4. Az anyanyelvi nevelés tartalmi szabályozása: NAT, kerettanterv, tankönyvek
 - 1.5. Az anyanyelvi nevelés tantárgyközisége
 - 1.6. Összefoglalás, reflexió
 - Hivatkozott irodalom
 - Felhasznált források
 
 - 2. A leíró nyelvtan tanítása
   
- 2.1. Előzetes ismeretek a nyelv szintjeiről
 - 2.2. Mondattan
 - 2.3. Alaktan
 - 2.4. Hangtan
 - 2.5. Összefoglalás, reflexió a leíró nyelvtan fejezethez
 - Hivatkozott irodalom
 - Felhasznált források, honlapok
 
 - 3. A számítógépes nyelvészet és a tanítás
   
- 3.1. A számítógépes nyelvészet, vagyis a nyelvtechnológia fogalma
 - 3.2. Célkitűzés: KÉRDÉSEK
 - 3.3. Mindennapi tapasztalatok a számítógépes nyelvészetről: VIZSGÁLATOK
 - 3.4. Hogyan is okoskodik egy számítógépes nyelvészeti program?
 - 3.5. Szabályalapú vagy statisztikai elemzések
 - 3.6. A szabályok a nyelvelsajátításban és a nyelvtudásban
 - 3.7. A jelentés a számítógépek számára
 - 3.8. Helyesírás-ellenőrzés számítógéppel
 - 3.9. Beszédfeldolgozás számítógéppel
 - 3.10. Fordítás számítógéppel
 - 3.11. Keresés számítógéppel
 - 3.12. Mesterséges intelligencia és szöveggenerálás
 - 3.13. Korpuszok
 - Hivatkozott irodalom
 - Felhasznált források
 - Ajánlott irodalom
 
 - 4. A nyelvtörténet tanítása (taníthatósága) napjainkban