17. feladat
Antalné Szabó Ágnes és Raátz Judit Magyar nyelv és kommunikáció c. tankönyvcsaládjában 5.-től 12. évfolyamig találunk nyelvtankönyveket. A tankönyvek felépítése, témakörei megfelelnek a hatályos alaptanterv és kerettanterv követelményeinek.
a) Alkossanak csoportokat! Válasszanak ki egy-egy évfolyamot, és írják le, milyen főbb témakörök fordulnak elő az egyes tankönyvekben, milyen sorrendben! (Segítenek az interneten elérhető tartalomjegyzékek is, például a kiadó honlapján található betekintők)
évfolyamok |
témakörök |
5. évfolyam |
|
6. évfolyam |
|
7. évfolyam |
|
8. évfolyam |
|
9. évfolyam |
|
10. évfolyam |
|
11. évfolyam |
|
12. évfolyam |
5. táblázat: Témakörök Antalné és Raátz tankönyvcsomagjában
b) Emlékezzen vissza, hogy diákként melyik témakört találta nehéznek, melyiket érdekesnek! Próbáljon meg tanárjelöltként reflektálni emlékeire!
c) Idézzék fel a 16. feladat tanulságait! Vizsgálják meg, a tankönyvek felépítése megfelel-e az életkori sajátságoknak!
d) Osszák fel Antalné és Raátz Judit gimnáziumi tankönyveinek témaköreit másként! Hol és miért változtattak a sorrenden?