Skip navigation

Projektfeladat

 

 

Munkaforma: csoportmunka (3-5 fő)

Időtartam: 4*45 perc

Eszközigény: csomagolópapír, színes filcek, neveléstörténeti forrásokat ábrázoló képek, laptopok, internet hozzáférés.

A feladatok elvégzéséhez szükséges kooperatív struktúra ismertetése (gondolattérkép), megtalálható a Bárdossy Ildikó - Dudás Margit - Pethőné Nagy Csilla - Priskinné Rizner Erika (2002): A Kritikai gondolkodás című műben.

Készítsen egy kiválasztott városhoz olyan térképet, melyen neveléstörténeti kutatóhelyszíneket vázol fel! Melléklet formájában összegezze az intézmények főbb profilját, az esetleges elektronikus keresőfelületek, katalógusok használatát! A térkép vizuális világa legyen minél látványosabb, kreatívabb, ötletesebb. (4*45 perc)

 

1. 1 Mindenki húzzon egy neveléstörténeti forrást ábrázoló képet, az azonos források alkotnak egy kiscsoportot. (5 perc)

 

1. 2 A kiscsoportok készítsenek gondolattérképet a könyvtár, múzeum, levéltár, katalógus fogalmak köré! (15 perc)

 

1. 3 Minden kiscsoport válasszon egy várost (előtte egyeztessenek a kiscsoportok, hogy ne essen ugyanarra a választás)! Internetes kutatómunka segítségével gyűjtsék össze az adott városban található kutatási helyszíneket, illetve amennyiben elérhető, az elektronikus katalógusokat, keresőfelületeket, ahol neveléstörténeti témájukhoz anyagot tudnak gyűjteni. (45 perc)

1. 4 Ezt követően rajzoljanak egy térképet, ahol az összegyűjtött neveléstörténeti kutatóhelyszínek megtalálhatóak! A térképek mellé készítsenek mellékletet, mely egyesével összefoglalja az adott könyvtár, levéltár profilját, illetve kitér a katalógusok, keresőfelületek használatára is. (90 perc)

1. 5 A kész produktumokat állítsák ki a többiek számára, majd minden kiscsoport vendégkönyv formájában írjon megjegyzést a megtekintett térképekről! (20 perc)

1. 6 A kiscsoportok tagjai tekintsék meg értékelésüket, és adott esetben tegyék fel kérdéseiket, osszák meg véleményüket a vendégkönyvben írottakkal kapcsolatban!(15 perc)