A felejtés kritikája. A neveléstörténet fókusza a kompetencia alapú tanárképzésben
Galántai László - Hüber Gabriella Margit
TARTALOMJEGYZÉK
1. A neveléstörténet fókuszvesztése
2. A kompetenciafogalom eredete
3. A neveléstörténet helye a kompetencia alapú tanárképzésben: a neveléstörténet javai
4. A neveléstörténeti projektnap előzményei
5. A projekt és projektoktatás fogalma
6. „A Szivárvány színei - Az Erdélyi Muzéum pedagógiai üzenete" című projektnap célja és felépítése
„Az új mechanikai módszer az élet más területeire átcsapva a felvilágosodás világnézetében első példáját adja annak a szimplifikációnak, amelyet Burckhardt egy századdal később olyan rettenetesnek érez: a gondolkozásból bizonyos elemek kiesnek, ami a jogosnál biztosabbá, optimistábbá, a képet a valóságosnál egyszerűbbé s lelketlenebbé is teszi. Mi maradt ki ebből a friss mechanikai műveltségből? Herder szerint az idő, a történeti változatok hatalmas bősége, melyet ez hajlandó volt sommásan, babonaként elintézni; a költők szerint az élet bősége, a görögségben, a német középkorban kikristályosodó vagy tomboló erők. A kihagyott, számba nem vett idő az, amivel a történeti iskola s a hegeli filozófia a természettudomány fölé igyekszik kerülni."
Németh László: Négy könyv
„[...]valójában a legkülönb írások is csak emlékeztetőül szolgálnak
azok számára, akik már ismerik a szóban forgó tárgyat[...]"
Platón: Phaidrosz