Skip navigation

Projektfeladat

 

 

Munkaforma: csoportmunka (3-5 fő)

Időtartam: 4*45 perc

Eszközigény: csomagolópapír, színes filcek, olló, neveléstörténeti momentumokat ábrázoló képek puzzle darabjai, szövegrészletek a forráselemezés módszertanáról, laptopok, internet hozzáférés, nyomtató.

A feladatok elvégzéséhez szükséges kooperatív struktúrák ismertetése (fürtábra, INSERT jelölés, képtárlátogatás, kilépőkártya), megtalálható a Bárdossy Ildikó - Dudás Margit - Pethőné Nagy Csilla - Priskinné Rizner Erika (2002): A Kritikai gondolkodás című műben.

Válasszon a jelen kötetben található nevelésügyi témák segítségével egy elsődleges neveléstörténeti forrást! Ezt követően a fejezetben található forráselemzési módszerek segítségével elemezze az adott forrást, majd készítsen egy újság számára a könyvajánlókhoz hasonlóan egy neveléstörténeti forrásajánlót! (4*45 perc)

 

1. 1 Mindenki húzzon egy puzzle darabot. Az egymáshoz illő, összerakott neveléstörténeti képek alapján 3-5 fős kiscsoportok jönnek létre. (5 perc)

 

1. 2 A kiscsoportok készítsenek egyénileg fürtábrát a „kutatás szakaszai" fogalma köré! (15 perc)

 

1. 3 Minden kiscsoport ossza szét a tagok között a jelen fejezetben található neveléstörténeti kutatás megtervezésének szakaszairól szóló szövegrészleteket. Dolgozzák fel a szöveget INSERT jelöléssel, majd egészítsék ki a fürtábrákat az új információkkal, más színnel. (20 perc)

1. 4 Ezt követően a képtárlátogatás kooperatív struktúra segítségével tekintsék meg egymás posztereit, majd vitassák meg az esetlegesen felmerülő kérdéseket! (10 perc)

1. 5 Mindegyik csoport válasszon ki jelen tankönyv segítségével egy elsődleges neveléstörténeti forrást! A megismert neveléstörténeti kutatásmódszertan segítségével végezzenek forráselemzést, és írjanak egy újság számára - a könyvajánlókhoz hasonlóan - neveléstörténeti forrásajánlót! Majd adjanak neki címet, és írjanak hozzá előszót is. (90 perc)

 

1. 6 A kész produktumokat állítsátok ki társaik számára, hogy ők is kedvet kapjanak az összegyűjtött munkák elolvasásához, megtekintéséhez! (10 perc)

 

1. 7 Kilépőkártyákkal értékeljék a kiscsoportok munkáját és a saját egyéni teljesítményeket, valamint a kész produktumokat! (30 perc)