Helyszín: a fűszerkert
|
Tartalmi fókusz: fűszernövények
Fejlesztési fókusz: Az érzékszervek segítségével történő tapasztalás, a hazánkban is használatos fűszernövények megismerése. Növényi részek, növények azonosítása, felhasználhatóságuk. Az ember lehetőségei a természet kiaknázásában és egyben a védelmében.
Eszközök: füzet vagy írólap, író- és rajzeszközök, kendő a játékhoz, fényképezésre alkalmas eszközök.
Tevékenységek:
- A gyerekek párokban bejárják a területet, 3-5 féle növény (menta, rozmaring, zsálya, levendula, kakukkfű) megfigyelése, önálló vizsgálata és bemutatása. (leírás, rajz, vers, mondóka, dal).
Játék: bekötött szemmel azonosítani a korábban megfigyelt növényeket, tapintás, illat alapján.
Páfrányfenyők: az élő kövület
|
Fotó: Mátrainé Mérő Zsuzsanna |
Tartalmi fókusz: vizuális nevelés, technika,
Fejlesztési fókusz: Az érzéki tapasztalás, a környezettel való közvetlen kapcsolat fenntartása, erősítése, ezáltal a közvetlen tapasztalatszerzés, az anyagokkal való érintkezés, az érzékelés érzékenységének fokozása, örömteli alkotás fenntartás. Anyagvizsgálatok megvalósítása, érzékszerveinkkel (pl.: látás, szaglás, tapintás útján).
Eszközök: 10 x 10 cm egyszínű négyzetlapok, színes ceruza vagy zsírkréta, olló, ragasztó, nagyméretű kartonok.
Tevékenység:
Levelek,
fakérgek lenyomatának készítése, formák, mintázatok megfigyelése, létrehozása.
Valóság
- képzelet viszonya, színek, formák változatossága frottázs technika
alkalmazásával.
Óriás kép alkotása a mozaik darabok
felhasználásával. Ez történhet minták, formák, színek alapján, de helyszínek
szerint is.