1.
JXUwMDNkJXUwMDExJXUwMDFhJXUwMDAxJXUwMDBjJXUwMDA2JXUwMDBiJXUwMDFhJXUwMDA2JXUw
MDFiJXUwMDEzJXUwMDE3JXUwMDE4JXUwMDA2
: az a szituáció, amikor saját kultúránk szemüvegén keresztül szemléljük a világot. Az ember lelkileg hajlik arra, hogy saját kultúráját egyedüli jónak, követendőnek tartsa, s a másik kultúráját ezen szempontok mentén, sajátjával összehasonlítva szemlélje. Saját kultúránk kiindulási minta a világban való eligazodáshoz, de egyúttal gátja is lehet a másik ember jobb megismerésének.
2.
JXUwMDJiJXUwMDA5JXUwMDBmJXUwMDE3JXUwMDA5JXUwMDFlJXUwMDE5JXUwMDE4JXUwMDhlJXUw
MDg4JXUwMDkzJXUwMDhh
: a társadalom kisebb csoportjai, amelyek közös jellemzők mentén írhatók le.
3.
JXUwMDIwJXUwMDFkJXUwMDBiJXUwMDAxJXUwMDA5JXUwMDk1JXUwMDkxJXUwMDBiJXUwMDA4
: idegenellenesség, idegengyűlölet, félelem a bevándorlóktól, migránsoktól.
4.
JXUwMDI4JXUwMDFmJXUwMDE1JXUwMDEzJXUwMDFkJXUwMDk5JXUwMDli
JXUwMDNjJXUwMDBkJXUwMDFhJXUwMDA5JXUwMDExJXUwMDE5JXUwMDFiJXUwMDA0JXUwMDA0JXUw
MDA3JXUwMDhmJXUwMDgyJXUwMDBhJXUwMDlh
: előnyös megkülönböztetés, adott személy vagy csoport tagjai számára előnyök juttatása.
5.
JXUwMDNjJXUwMDAxJXUwMDAzJXUwMDBmJXUwMDBhJXUwMDBhJXUwMDFk
JXUwMDNkJXUwMDA5JXUwMDAxJXUwMDg0JXUwMDg1JXUwMDA5JXUwMDEx
: azt feltételezi, hogy a kisebbségi diákok vagy a migránsok eleve hiányokkal rendelkeznek (pl. rosszabb adottságaik, képességeik vannak), ezért kevésbé fejleszthetők.
6.
JXUwMDM5JXUwMDA2JXUwMDAyJXUwMDBjJXUwMDFhJXUwMDFl
: életkor alapján történő megkülönböztetés. Annak okán, hogy valaki fiatal vagy idős, háttérbe szorulhat a munkaerőpiacon vagy az élet más területén.
7.
JXUwMDMzJXUwMDFlJXUwMDE5JXUwMDE4JXUwMDAxJXUwMDA3JXUwMDkzJXUwMDhkJXUwMDA1JXUw
MDFhJXUwMDEyJXUwMDBm
JXUwMDJhJXUwMDE3JXUwMDA5JXUwMDA5JXUwMDEzJXUwMDk3JXUwMDhmJXUwMDFkJXUwMDVj
JXUwMDMzJXUwMDFlJXUwMDE5JXUwMDE4JXUwMDAxJXUwMDA3JXUwMDkzJXUwMDhkJXUwMDA1JXUw
MDFhJXUwMDEyJXUwMDBm
JXUwMGIxJXUwMDliJXUwMDA4JXUwMDkzJXUwMDgyJXUwMDBlJXUwMDBiJXUwMDE3
JXUwMDI4JXUwMDE1JXUwMDAxJXUwMDA1JXUwMDA2JXUwMDk0JXUwMDk0JXUwMDBlJXUwMDA4
: az a pedagógia, amely figyelembe veszi a diákok kulturális hátterének jellemzőit, s rendszeresen épít ezekre a tanítási folyamat, a tananyag kialakítása, az oktatás és a nevelés módszereinek kiválasztása során.
8.
JXUwMDA4JXUwMDI5JXUwMDFlJXUwMDBhJXUwMDBjJXUwMDBkJXUwMDAwJXUwMDA1JXUwMDA2JXUw
MDAxJXUwMDQzJXUwMDQ4JXUwMDAzJXUwMDAwJXUwMDAzJXUwMDBlJXUwMDFmJXUwMDAxJXUwMDA2
: a pedagógus előzetes elvárásai önmagát beteljesítő jóslatként működnek az oktatási folyamatban. Ha a pedagógus negatív elvárásokkal van a diákok felé, akkor a tanulók teljesítik a tanár elvárásait, ha pozitívan viszonyul a gyerekekhez, azzal arra ösztönzi őket, hogy minél jobban teljesítsenek, minél jobb eredményeket érjenek el, s ezt a diákok ugyancsak rejtetten teljesíteni kívánják.
9.
JXUwMDJhJXUwMDE3JXUwMDBmJXUwMDFlJXUwMDExJXUwMDExJXUwMDAw
JXUwMDJjJXUwMDE1JXUwMDBmJXUwMDFhJXUwMDExJXUwMDE3JXUwMDA0
: az intézményes nevelés során a gyerekek nem csak a tananyagot sajátítják el, hanem megtanulnak számos olyan dolgot is, ami nem tervezett, mégis az iskolai évek velejárója.
10.
JXUwMDM1JXUwMDAyJXUwMDAxJXUwMDAxJXUwMDA0JXUwMDFlJXUwMDE5JXUwMDE4JXUwMDAxJXUw
MDA3JXUwMDkzJXUwMDhkJXUwMDA1JXUwMDFh
: egy kultúrára épülő.
11.
JXUwMDNhJXUwMDBiJXUwMDAyJXUwMDFlJXUwMDE5JXUwMDE4JXUwMDAxJXUwMDA3JXUwMDkzJXUw
MDhkJXUwMDA1JXUwMDFh
: két kultúrára épülő.
12.
JXUwMDJiJXUwMDA5JXUwMDE1JXUwMDBjJXUwMDBhJXUwMDg4JXUwMDhkJXUwMDA1JXUwMDFh
JXUwMDNmJXUwMDFlJXUwMDgzJXUwMDkwJXUwMDFlJXUwMDg3JXUwMDgzJXUwMDFmJXUwMDAxJXUw
MDFhJXUwMDFiJXUwMDA0
: egy-egy körzet leromló negyedei, ahol rossz infrastrukturális feltételek, magas munkanélküliség, szegénység, kilátástalanság jellemző. E környezeti feltételek igen kedvezőtlenek a gyerekek fejlődése, tanulmányi teljesítménye, lehetőségeinek kiteljesedése szempontjából.
13.
JXUwMDNmJXUwMDAyJXUwMDBiJXUwMDBhJXUwMDAxJXUwMDE3
JXUwMDJiJXUwMDA3JXUwMDAxJXUwMDExJXUwMDBkJXUwMDBjJXUwMDE2
: a nemek társadalomtudománya, amely a nemek egymáshoz való viszonyát vizsgálja, a nemekkel kapcsolatos ismeretek gyűjtésére, tudományos elemzésére vállalkozik, pl. a nemek helyzetének összehasonlítása pl. társadalmi, gazdasági, munkaerő-piaci, egészségügyi, oktatási stb. szempontok szerint.
13+1.
JXUwMDMzJXUwMDFlJXUwMDE5JXUwMDE4JXUwMDAxJXUwMDA3JXUwMDkzJXUwMDhkJXUwMDA1JXUw
MDFh
JXUwMDM1JXUwMDA4JXUwMDAxJXUwMDBkJXUwMDg4JXUwMDk1JXUwMDFiJXUwMDFkJXUwMDFkJXUw
MDA0
: olyan személyek, akik a kisebbségi helyzetben lévő, migráns személyek és az intézményes nevelés (óvoda, iskola, pedagógus-szülő, pedagógus, gyerek között közvetítenek, s a konfliktusok megoldását, a jó kapcsolat alakítását szolgálják. Semleges harmadik személyek.