Skip navigation
Híves-Varga Aranka: Inkluzív társadalom és nevelés
Tartalomjegyzék
Bevezetés - általános információk
1. modul: Az esélyegyenlőség, méltányosság fogalomköre
2. modul: Társadalmi és iskolai stratégiák
3. modul: Inklúzió – inkluzív pedagógia
4. modul: Inkluzív iskolai modell
Mellékletek
1.1 melléklet
1. TÉMA: „Esélyegyenlőség (equality)”
2. TÉMA: „Méltányosság (equity)”
3. TÉMA: „Tőkefajták”
4. TÉMA: „Bikulturális szocializáció”
1.2 melléklet
TESZT az esélyegyenlőségi alapfogalmakról
2.1 melléklet
Esélyegyenlőség témakörrel kapcsolatos fogalmak
2.2 melléklet
Híves-Varga Aranka: Összefoglalóan az inklúzióról
4.1 melléklet
Az inkluzív iskola modelljének vizsgálati szempontsora
«
Előző
|
Következő
»
TESZT az esélyegyenlőségi alapfogalmakról
Kérdés 1
1. A bikulturális szocializáció elmélete problémaként írja le a családi és intézményes kettősségben rejlő hatásrendszert, és nem ad megoldást az esélykiegyenlítéshez.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Hamis
Kérdés 2
2. A demokratikus állam nem rendelkezik eszközökkel a társadalmi egyenlőtlenségek leépítésére, mellyel biztosíthatók a gazdasági, szociális és kulturális alapvető jogok.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Hamis
Kérdés 3
3. A köznevelésben a méltányosság biztosítása érdekében szükséges személyre szabottan támogatni a tudásszerzéshez való egyenlő hozzáférést - pedagógiai eszközökkel.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Kérdés 4
4. A nemzetközi szakirodalom napjainkban is alapvetően külön kezeli az esélyegyenlőség (equality) és a méltányosság (equity) fogalomkörét és önmagában is esélyteremtőnek tekinti az egyenlő bánásmódot.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Hamis
Kérdés 5
5. A tőkeelméletben leírt hatásrendszerrel szemben csakis a társadalom és az iskola folyamatosan működtetett és méltányossággal jellemezhető beavatkozás-rendszere tud hatni, mely többletráfordítással segíti hozzá a hátrányban levőket az esélykiegyenlítéshez.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Kérdés 6
6. Az a kétirányú folyamat, melyet bikulturális szocializációnak nevezünk, nem képzelhető el konfliktusok nélkül, így a sikeresség záloga a folyamatos és nyílt kommunikáció, valamint az együttműködés.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Kérdés 7
7. Az egyenlő esélyek (equity) biztosítása során figyelembe kell venni a társadalomban megmutatkozó különbségeket, és olyan intézkedéseket, cselekvéseket kell alkalmazni, amelyek társadalmi szinten és eszközökkel támogatottan teremtik meg mindenki számára a valódi hozzáférést.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Kérdés 8
8. Az egyenlőség a demokráciákban olyan közegyetértésen nyugvó elv, mely ugyan nem szerepel a jogszabályokban, azonban mégis elfogadott, hogy az alapvető jogok, valamint az emberi méltóság mindenki számára megkülönböztetés nélkül biztosított legyen.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Hamis
Kérdés 9
9. Az esélyegyenlőség (equality) értelmezésünkben azt jelenti, hogy a különböző személyeknek és csoportoknak lehetősége van másokkal közös térben és másokkal azonos módon és arányban hozzáférni információkhoz, tevékenységekhez, szolgáltatásokhoz, eszközökhöz stb.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Kérdés 10
10. Az iskolai eredményesség, majd a társadalmi integráció sikeressége a bikulturális szocializáció elmélete szerint, elsősorban attól függ, hogy a két szocializációs tér (családi és intézményes) között mekkora az átfedés.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Kérdés 11
11. Azoknak a családoknak, akik nem rendelkeznek az iskola által preferált tőkékkel, már a bementenél korlátozott a választásuk, az előrehaladáskor nem vesznek igénybe széleskörű szolgáltatást, és a lehető legrövidebb idő alatt elhagyják a rendszert.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Kérdés 12
12. Bourdieu arra tényre hívta fel a figyelmet, hogy az iskolarendszer biztosítja az iskoláztatáshoz való egyenlő hozzáférést és a családok joga eldönteni, hogy ezzel akarnak-e élni.
Útmutató
Igaz
Hamis
Visszajelzés
Hamis
«
Előző
|
Következő
»