4.2. melléklet
Szituációs gyakorlat
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók integrációjának bevezetéséről, illetve bevezetésének fontosságáról
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók integrációjának bevezetéséről, illetve bevezetésének fontosságáról
Célcsoport:
Azon személyek, akikre hatással van integráció.
Cél:
- attitűdformálás
- a résztvevők és főként a pedagógusok problémaérzékenységének fejlesztése
- új pedagógiai készségek kialakítása
- a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése
A szituációs játékban meg kell győzni az integráció bevezetésének fontosságáról a fenntartó képviselőjét, a szülőt.
Szereplők:
- fenntartó képviselője
- igazgató
- osztályfőnök
- egy humán szakos nevelő
- egy reál szakos nevelő
- az integrációt támogató szülő, aki empatikus
- az integrációt ellenző szülő
- gyermekvédelmi szolgálat képviselője