Skip navigation

4.2. melléklet

Szituációs gyakorlat
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók integrációjának bevezetéséről, illetve bevezetésének fontosságáról

Célcsoport:
Azon személyek, akikre hatással van integráció.
Cél:

  • attitűdformálás
  • a résztvevők és főként a pedagógusok problémaérzékenységének fejlesztése
  • új pedagógiai készségek kialakítása
  • a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése

A szituációs játékban meg kell győzni az integráció bevezetésének fontosságáról a fenntartó képviselőjét, a szülőt.
Szereplők:

  • fenntartó képviselője
  • igazgató
  • osztályfőnök
  • egy humán szakos nevelő
  • egy reál szakos nevelő
  • az integrációt támogató szülő, aki empatikus
  • az integrációt ellenző szülő
  • gyermekvédelmi szolgálat képviselője