4.2. melléklet
Szituációs gyakorlat
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók integrációjának bevezetéséről, illetve bevezetésének fontosságáról
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók integrációjának bevezetéséről, illetve bevezetésének fontosságáról
Célcsoport:
Azon személyek, akikre hatással van integráció.
Cél: 
- attitűdformálás
 - a résztvevők és főként a pedagógusok problémaérzékenységének fejlesztése
 - új pedagógiai készségek kialakítása
 - a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése
 
A szituációs játékban meg kell győzni az integráció bevezetésének fontosságáról a fenntartó képviselőjét, a szülőt. 
Szereplők:
- fenntartó képviselője
 - igazgató
 - osztályfőnök
 - egy humán szakos nevelő
 - egy reál szakos nevelő
 - az integrációt támogató szülő, aki empatikus
 - az integrációt ellenző szülő
 - gyermekvédelmi szolgálat képviselője