2.3. megvalósítás
2.3.1.
fénykép készítése: okos telefonnal, fényképezőgéppel, tablettel, etc. analóg vagy digitális formában; képtár-látogatás /forgó - portré: intuitív módon; az utasítás: készítsetek portrét a csoport valamely tagjáról, úgy, hogy jellemző tulajdonságait, attitűdjeit, habitusát az ténylegesen kifejezze! használhatók a képhez kellékek; (kellékek egy kosárban: esetleg előzetes munka: kellékgyűjtés, mindenki egy kellékkel érkezzen az órára - ez a belépő);
2.3.2.
portréelemzések: technikák szerint csoportonként (fénykép; olaj; kréta; etc. sokféle csoportképzés lehetséges); jelentésképzés - csoportonként; minden csoport a saját képének megfelelően készít egy portrét valamely csoporttagról; a képek párban kerülnek kiállításra, a tárlatvezetés során a csoport egy tagja elemzi saját képüket komparatív módon (a mintául szolgáló képnek megfelelően);
2.3.3
Capa, A milicista halála c. képének elemzése
A kép darabjait illesztik össze a diákok;
Ezután az oktatói kérdés: Ki ismeri fel a képet, ki tudja címét, alkotóját?
IKT: kép kivetítése - előzetes tudások frontális munkaformában, a képre vonatkozó laikus értelmezések;