Neveléstörténet az osztatlan tanárképzésben
Neveléstörténet
az osztatlan tanárképzésben
Pécs 2015.
Szerkesztette: Vörös Katalin
Lektorálta: Szabolcs Éva
Kiadó: Pécsi Tudományegyetem
ISBN 978-963-642-935-5
A tanulmányok tartalmáért a szerzők felelnek.
A módszertani blokkok elkészítésében közreműködött Hegedüs András.
A kötet megjelenését Pedagógusképzést segítő hálózatok továbbfejlesztése a Dél-Dunántúl régióban TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0014 projekt támogatta.
Tartalom
Bevezető tanulmányok
Kéri Katalin
Egy régi tárgy új értelmezésben és új szerepben: A neveléstörténet kutatásának és tanításának megújítása. Régi és új módszerek/utak a neveléstörténet kutatásában
Galántai László - Hüber Gabriella Margit
A felejtés kritikája. A neveléstörténet fókusza a kompetencia alapú tanárképzésben
Németh András
A neveléstörténet főbb irányzatai, hazai kutatási eredményei
A neveléstörténet forrásai
Kéri Katalin
A neveléstörténet kutatási helyszínei; elsődleges és másodlagos forrásai, forrástipológia
Fischerné Dárdai Ágnes -
Márhoffer Nikolett -
Szalacsi Alexandra
Neveléstudományi, neveléstörténeti elektronikus és digitális források
A neveléstörténet
főbb problématörténeti csomópontjai
A gyermekkortörténet historiográfiája
Fischerné Dárdai Ágnes - Márhoffer Nikolett - Molnár-Kovács Zsófia - Szücs-Rusznak Karolina
Tankönyvek, taneszközök a nevelés történetében. Comeniustól a kísérleti tankönyvekig
Németh András
Az iskolai tér, iskolaépítészet. A tanterem és berendezésének története
Németh András
A pedagógusképzés és pedagógusszerep története. A pedagógus szakma kialakulása és differenciálódása; a pedagógusokkal szemben megfogalmazott elvárások a történelem során
Pálmai Dóra - Takács Zsuzsanna Mária - Vörös Katalin
Leánynevelés és női művelődés a történelemben
A neveléstörténet közvetítésének új lehetőségei